Strona Główna · Artykuły · Forum · LinkiWtorek, Październik 24, 2017
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
FAQ
Forum
Linki
Kontakt
Galeria
Szukaj
Stacja Rogoźno
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 20
Nieaktywowany Użytkownik: 33
Najnowszy Użytkownik: garcia
Na Forum
Najnowsze Tematy
Pociągiem w Sudety!
Pociągiem nad jezioro!
Pociągiem na koronac...
Pociągiem do słońca!
Pociągiem do AquaParku!
Najciekawsze Tematy
WODNIK '12 [1]
Pociągiem w Sudety! [0]
Pociągiem nad jez... [0]
Pociągiem na koro... [0]
Pociągiem do słońca! [0]
Forum Kolejowe
Rynek Kolejowy
KolejTV
Bezpieczny Przejazd
Rozkład Jazdy
Regulamin
Nowych użytkowników zapraszam do kategorii FAQ po to aby zapoznali się ze swoimi prawami oraz z regulaminem. Administrator.
100 najlepszych stron kolejowych
100 najlepszych stron o kolejach
Kolej Top Lista
Toplista Stron Kolejowych
Witamy
Witaj na stronie kolejrogozno.ubf.pl !
Przenosiny
Galeria jest w trakcie przenoszenia na adres :
http://kolejrogozno.cba.pl/index.php
Zapraszam ;)
Rozkład Jazdy
_______
Nowe zdjęcia
Nowe Zdjęcia :





Modernizacja na odcinku Wargowo-Złotniki
Z powodu modernizacji odcinka Wargowo - Złotniki CAŁKOWICIE ulega zmianie od1.II rozkład jazdy na linii Poznań - Piła - Kołobrzeg oraz rozkład jazdy wybranych pociągów na węźle pilskim - informuje Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych.Tymczasowy rozkład jazdy pociągów będzie obowiązywał w okresie od 01 lutego do 31 marca 2011r. Szczegółowe informacje o zmianach rozkładu jazdy dostępne na stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl, w informacji oraz pod numerami telefonów 665- 995-115 oraz (61) 64-48-263 w godzinach od 6:00 do 22:00.
Poznań <-> Rogoźno przez Wągrowiec !
Dnia 29.12.2010 roku odbędzie się pierwszy od wielu lat przejazd pociągu pasażerskiego na linii z Wągrowca do Rogoźna. Rozkład :

77627 Poznań Gł.-Wągrowiec - Rogoźno Wlkp.
Wągrowiec odjazd 13.00
Rogoźno Wlkp. przyjazd 13.25 v 40km/h

77652 Rogoźno Wlkp.-Wągrowiec-Poznań Gł.
Rogoźno Wlkp. odjazd 13.35
Wągrowiec przyjazd 14.00

Połączenie będzie obsługiwał szynobus SA132.

Będzie to jednak tylko pojedynczy przejazd , ale na wiosnę 2011 planowane jest wprowadzenie stałych połączeń kolejowych na tej linii !

WĄGROWIEC - PRZETARG SIĘ WYKOLEIŁ, REMONT NA BOCZNYM TORZE
Remont linii kolejowej do Poznania ruszy najwcześniej w marcu przyszłego roku. Remont opóźnia się przez kolejne odwołania konsorcjum, które przegrało przetarg. Firmy walczą na topory bo w grę wchodzi ponad 160 mln zł! Nowa linia kolejowa miała być gotowa jeszcze w tym roku. Prace najpierw miały ruszyć w kwietniu, później na przełomie czerwca i lipca. Miały, bo przebudowa utknęła w sądach. Tymczasem nawet nie rozpoczęto wycinki krzewów wzdłuż torów do Rogoźna. Na czas modernizacji wągrowczanie do stolicy Wielkopolski mieli dojeżdżać przez Oborniki i Rogoźno.
Obecnie trwają rozmowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, których celem jest podpisanie porozumienia w sprawie finansowania remontu linii - informuje Bogdan Nowicki, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Poznaniu. Obecnie linia przeznaczona jest do rozbiórki. Dopiero po podpisaniu porozumienia spółka wystąpi do centrali o przywrócenie linii
do użytkowania. Pieniądze na ten cel zarezerwowane są od pół roku, remont linii sfinansują samorządy.
Czy po remoncie linii 356 do Poznania pociągi dalej będą kursowały przez Rogoźno? To zależy od marszałka, który finansuje Przewozy Regionalne.
Prace najwcześniej ruszą na wiosnę przyszłego roku. Dlaczego? Jedna z firm startujących w przetargu odwołała się od jego wyniku. Do dziś nie ma decyzji co dalej z remontem linii. - Prace komisji przetargowej są w toku. Jedno konsorcjum wniosło odwołanie od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu. Czekamy na wyrok sądu. Mimo przedłużającego się rozstrzygnięcia przetargu istnieje możliwość, że prace na tej linii rozpoczną się w marcu 2011 roku - mówi Zbigniew Wolny z Polskich Linii Kolejowych - spółki, która przeprowadzi remont.
Kolej wybuduje od nowa ponad 50 km torów z Wągrowca do stacji Poznań Wschód. Odnowione zostaną dwa mosty i wiadukty, wymienione zostaną rogatki, sygnalizacje przejazdowe, przejścia przez tory i przystanki. Pociągi pojadą wówczas z prędkością 70 km/godz. Prawdziwa rewolucja czeka wągrowczan dopiero po wybudowaniu Lokalnego Centrum Sterowania. Wówczas szynobusy będą mogły jeździć z niemal kosmiczną prędkością 120 km/godz., a składy towarowe „tylko” 70 km/godz.
Dziś w kilkunastu miejscach na trasie pociągi zwalniają poniżej 30 km/godz., a mieszkańcy Gołańczy jadą ze średnią prędkością 30-40 km/godz., czyli tyle co wprawny rowerzysta. Do stolicy Wielkopolski dojeżdżają w 2 godz. 11 min!
Dziś z Wągrowca do Poznania mieszkańcy powiatu wągrowieckiego jadą według rozkładu od 94 do 105 minut. Po przebudowie szynobus dojedzie w niespełna godzinę, a pociągi będą mogły kursować co pół godziny. W efekcie podróż do Poznania skróci się aż o 50 min.!

EDIT By Administrator :

Linia łącząca Wągrowiec z Rogoźnem jest już gotowa do użytku ! Ruch towarowy można zacząć prowadzić nawet dzisiaj ! Szynobusy pojawią się tam jednak najwcześniej w czerwcu 2011.
Katastrofa kolejowa w Białymstoku
Newsy W pożarze, który wybuchł po porannym zderzeniu dwóch składów towarowych w Białymstoku, spłonęły obie lokomotywy i w sumie co najmniej 17 wagonów. Zniszczona jest też infrastruktura kolejowa. Jedynymi osobami rannymi w wypadku bili maszyniści, wypisani ze szpitala po badaniach.

W wypadku uczestniczył pociąg Orlen KolTrans składający się z lokomotyw M62-0689i TEM2-198 oraz 32 cystern z materiałami ropopochodnymi, oraz pociąg PKP Cargo, przewożący głównie złom. W wyniku zderzenia doszło do eksplozji jednej z cystern, a po ok 2. godzinach - drugiej. Skutkiem był rozległy pożar, z którym walczyło aż 30 jednostek straży pożarnej z województw podlaskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, a nawet jednostka zakładowa obsługująca rurociąg "Przyjaźń". Ogień udało się opanować i ugasić około godziny 12tej.

W pożarze spłonęły 2 lokomotywy i co najmniej 17 cystern, zniszczone zostały urządzenia sterowania ruchem, budynek nastawni, urządzenia sieci trakcyjnej oraz tory i podkłady. - Obecnie na miejscu są siły pogotowia chemicznego z Warszawy, Lublina i Białegostoku. Wciąż schładzamy cysterny, gdyż w 4 z nich są wciąż całkowicie napełnione paliwem, a kilka innych - częściowo. Przystępujemy do zbierania rozlanego paliwa i przepompowywania zawartości uszkodzonych cystern - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marcin Janowski, rzecznik Straży Pożarnej w Białymstoku.

Na szczęście pożar nie przeniósł się poza tereny kolejowe, udało się także odciągnąć z miejsca pożaru 13 cystern, zanim zostały poważnie uszkodzone przez ogień.

TVN24 sugeruje, że "wypadek spowodował pociąg jadący w kierunku stacji Białystok, który uderzył w bok ostatnich wagonów pociągu jadącego w przeciwnym kierunku. Prawdopodobnie jeden z nich zignorował czerwone światło".

Źródło: Rynek-kolejowy.pl
Tkt48-18
Newsy Uroczysty powrót parowozu Tkt48-18
w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej
19 października 2010 r.

Para i dym ponownie uniosą się nad jaworzyńską lokomotywownią


Miłośników starej kolei serdecznie zapraszamy do śledzenia przejazdu parowozu z Piły, przez Poznań, Leszno, Wrocław do Jaworzyny Śląskiej.

odjazd Piła - 5:00
przyjazd Poznań 8:00
przyjazd Leszno 9:30
przyjazd Wrocław 13:00
15 00 - Dworzec Główny możliwość zwiedzania przy peronie w ramach otwarcie rzeźby miejskiej Wrocławia Pociąg do nieba
przyjazd Jaworzyna Śląska 16:00 - 19:00 bocznica Muzeum - możliwość zwiedzenia parowozu.
żródło: muzeumtechniki.pl
Elektryczne Zespoły Trakcyjne dla Kolei Wielkopolskich
Newsy Hiszpański CAF i bydgoska Pesa - te dwie firmy mają największe szanse, by dostarczyć pociągi, którymi za niespełna dwa lata będą jeździć Wielkopolanie.
To jeden z największych przetargów w historii wielkopolskiej kolei. Za blisko pół miliarda złotych trafią do nas 22 nowoczesne pociągi osobowe, tzw. elektryczne zespoły trakcyjne (EZT). Mają być znacznie szybsze (prędkość co najmniej 160 km/h) i wygodniejsze niż wysłużone składy, które obecnie jeżdżą po regionalnych trasach.

Kto wyprodukuje nowe pociągi? Wczorajsze otwarcie ofert przybliżyło nas do odpowiedzi na to pytanie. Choć do przetargu dopuszczono czterech oferentów, zgłoszono tylko trzy oferty. Złożyły je: szwajcarski Stadler, hiszpański CAF i bydgoska Pesa. - Oferty mieszczą się w kwocie, jaką przeznaczyliśmy na zamówienie. To oznacza, że pociągi dla Wielkopolski na pewno będą - cieszy się Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim.
Wszystkie trzy oferty okazały się bardzo zbliżone jeśli chodzi o cenę (to ona jest najważniejszym kryterium w przetargu). Stadler zaproponował pociągi za 395 mln zł netto, CAF za 393 mln, a Pesa - za 381 mln. Pod względem technicznym (podano tylko podstawowe informacje istotne dla przetargu) różnice są już większe. Gdy wziąć je pod uwagę, wydaje się, że największe szanse na zwycięstwo mają Pesa oraz CAF.

Pesa wystawiła w przetargu swój prototyp - pociąg ELF. Każdy skład ma 204 miejsca siedzące. Z kolei pociąg zaproponowany przez CAF ma ich więcej, bo 214. To model S/449. Jego dodatkowym atutem jest to, że jest lżejszy niż ELF. A waga składu w przeliczeniu na miejsce siedzące to jedno z kryteriów przetargu. Trzecim i ostatnim kryterium jest gwarancja. Ta w przypadku obydwu firm jest identyczna - na pięć lat.

Trzecią ofertę złożył Stadler, oferując Wielkopolsce swój pociąg FLIRT. Szwajcarzy mieli plany, by w przypadku zwycięstwa część prac przy budowie pociągów powierzyć poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych. Niedawno obie firmy podpisały nawet list intencyjny w tej sprawie. Wydaje się jednak, że Stadler ma małe szanse, by pokonać CAF i Pesę. Nie tylko zaproponował najwyższą cenę, ale też jego pociąg ma tylko 190 miejsc siedzących. A w opisie zamówienia określono, że ma ich być co najmniej 200. Może to zmniejszyć szanse Szwajcarów. Ale o tym będzie już decydować komisja przetargowa. Dodatkowo szwajcarska firma - w odróżnieniu od konkurentów - zaproponowała gwarancję nie na pięć lat, tylko na trzy.

- Teraz trzeba usiąść i dokładnie wszystko policzyć - komentowali tuż po otwarciu ofert przedstawiciele Stadlera, CAF i Pesy.

Do przetargu dopuszczone było też konsorcjum Skody i Newagu, jednak nie złożyło oferty. Dlaczego? Nie wiadomo. Nie udało nam się wczoraj skontaktować z Newagiem.

Rozstrzygnięcie przetargu nie nastąpi szybko. - To poważny przetarg na pół miliarda złotych. Dlatego raczej nie będzie to kwestia 2-3 tygodni - mówi Kriger.

Nowe pociągi będą własnością województwa. Pierwsze z nich mają trafić do Wielkopolski najpóźniej 18 miesięcy po podpisaniu umowy. Jeśli obędzie się bez protestów i innych opóźnień, to może to nastąpić już na przełomie 2011 i 2012 r. - Mieszkańcy Wielkopolski chcą i potrzebują nowych pociągów. Dlatego mam nadzieję, że będziemy mogli z nich korzystać jak najszybciej - mówi dyrektor Kriger.
Remont linii kolejowej z Poznania do Wągrowca
Newsy Niewykluczone, że mieszkańcy powiatu wągrowieckiego będą musieli dłużej poczekać na szybki pociąg do Poznania. Remont linii kolejowej, która łączy stolicę powiatu ze stolicą Wielkopolski, może się bowiem opóźnić.
Jedna z firm biorących udział w przetargu odwołała się od decyzji komisji przetargowej. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej  wyjaśnia Radosław Kubisz ze Starostwa Powiatowego w Wągrowcu.Czekamy na decyzję izby. Jaka ona będzie? Nie wiadomo. Niewykluczone jednak, że może to spowodować opóźnienia w realizacji przebudowy linii Poznań Wągrowiec. Może, ale nie musi podkreśla jednak Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych w Poznaniu.Decyzja kolegium może być różna. Może utrzymać w mocy decyzję komisji przetargowej , co najszybciej uruchomi prace związane z linią, może również nakazać ponowne rozpatrzenie nadesłanych ofert, co wydłuży czas oczekiwania na remont linii lub też w ogóle nakazać przeprowadzenie przetargu od nowa, a to może spowodować już znaczne przesunięcie czasowe.Prace nad przebudową tej trasy miały się rozpocząć na przełomie czerwca i lipca. Zakończenie inwestycji, która ma kosztować około 170 mln złotych, planowano pod koniec 2012 roku. Myślę, że ten termin uda się utrzymać. Kiedy rozpoczną się prace, nie wiem  tłumaczy rzecznik prasowy PLK, która to spółka w swojej mocy ma utrzymanie trakcji kolejowych.Przebudowa linii kolejowej ma być realizowana w myśl projektu Planuj i buduj.Firma, która wygrywa przetarg, najpierw sama przygotowuje projekt inwestycji, a następnie go realizuje  wyjaśnia Radosław Kubisz z Wągrowiec-kiego starostwa.Po modernizacji przejazd z Wągrowca do Poznania ma trwać niecałą godzinę.Pociągi mają uzyskiwać wówczas w stosunku do dzisiejszej prędkości wręcz kosmiczną szybkość. Pomkną nawet 120 kilometrów na godzinę. Aby to było możliwe, potrzebna jest gruntowna przebudowa linii. Wymienione zostaną podtorza, tory kolejowe, zamontowana specjalna infrastruktura, zmodernizowane mosty i wiadukty na całej trasie, zmniejszona liczba przejazdów kolejowych, zamontowane dodatkowe zapory na już istniejących. Dodatkowo w Wągrowcu powstanie specjalne Centrum Sterowania Ruchem na całej linii wylicza Kubisz. Przebudowane mają zostać także perony. Mają być one przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nad niektórymi powstaną także specjalne zadaszenia.Wszystkie samorządy gmin wzdłuż tej linii wyraziły chęć przejęcia dworców. Teraz toczą się już indywidualne rozmowy między nimi a władzami PKP wyjaśnia Kubisz.
"PKP przekazuje samorządom nierentowne linie kolejowe!"
Newsy Na trasie Wągrowiec - Rogoźno "Ekspres Wągrowiecki" zatrzymywałby się w każdej wiosce, a następnie na drodze do Poznania tylko w Obornikach. Dodatkowo pociąg wjeżdżałby do Poznania od strony północno-zachodniej, gdzie wjazd jest łatwiejszy i mniej obciążony. Władze starostwa planują zrobić trzy przystanki w samym Wągrowcu: Wągrowiec Wschód, Wągrowiec Główny i Wągrowiec Osiedle Kolejowe. Dzięki temu mieszkańcy nie będą musieli dojeżdżać na pociąg komunikacją miejską. Planowane jest też przedłużenie linii do Gołańczy, z której obecnie nie ma dogodnego połączenia kolejowego do Poznania.

Powiat wągrowiecki zainteresowany jest też przejęciem linii: Inowrocław-Drawski Młyn między Damasławkiem, a Rogoźnem, Janowiec - Skoki (od Żnina do Skoków), a także ze Sławy do Gniezna, z Gołańczy na Margonin i z Gniezna przez Wapno do Kcyni. Na tych liniach starostwo zamierza utworzyć ścieżki rowerowe, gdyż okolice są malownicze, a ruch pasażerski nie byłby opłacalny. Środki na tę inwestycję miałyby pochodzić z Unii Europejskiej.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe bardzo chętnie przekazuje swoje nierentowne linie samorządom. Zbigniew Wolny, rzecznik PKP PLK w Poznaniu wyznaje - Taka linia schodzi nam z kosztów, a jednocześnie może być utrzymana w celu transportowym lub turystycznym.

Jedyną przeszkodą jest własność gruntów, na których leżą linie kolejowe. Wicestarosta wągrowiecki wyjaśnia - Niektóre wpisy w księgach są jeszcze sprzed I wojny światowej. Żeby doszło do przekazania linii samorządom, spółki kolejowe muszą najpierw stać się właścicielami gruntów. Jednak tworzenie aktów prawnych trwa długo. Najpierw PLK musi wydać uchwałę, a następnie musi ją zaakceptować PKP SA i Ministerstwo Transportu. A taka procedura trwa nawet kilkanaście miesięcy. Wolny jednak przyznaje - Ale nie było jeszcze przypadku odmowy. Wągrowieccy samorządowcy mają nadzieje, że otrzymają linię za dwa, trzy lata.
źródło:http://www.tur-info.pl
Strona 1 z 2 1 2 >
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta
Brak zawartości dla tego panelu
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

nohab
02/11/2011
Nie wiem, jak było poprzednio. Teraz jest dobrze.

anarchista92
16/02/2011
Zrobiłem małe przemeblowanie w galerii. Jak teraz to wygląda ? Proszę o opinie smiley.

anarchista92
24/12/2010
Wszystkim użytkownikom serwisu kolejrogozno oraz wszystkim odwiedzającym życzę Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku smiley. Zdravim ! Administrator

anarchista92
19/12/2010
Zapraszam do oglądanie zdjęć w nowym albumie "Inne akcenty wypraw". Zdjęć z tego albumu na razie na stronie głównej nie będę umieszczał.

anarchista92
24/11/2010
Amen smiley Admin pozdrawia nowego wróć starego użytkownika ;p

Radek
24/11/2010
Pozdrawiam Admina i wszystkich użytkowników smiley

anarchista92
24/11/2010
@Radek: Stare konto wyleciało smiley.

Radek
24/11/2010
Coś się nie mogę zalogować smiley

anarchista92
24/11/2010
Witam Rada ponownie smiley A co z tamtym kontem ?

anarchista92
13/10/2010
Zgadzacie się ?

anarchista92
13/10/2010
pomysł... Będziecie normalnie dodawać komentarze , po dodaniu skopiujecie wyślecie mi na priv z dopiskiem do jakiego zdjęcia komentarz został dodany a ja to wszystko opublikuję na stronie głównej smiley.

anarchista92
13/10/2010
Drodzy użytkownicy ! Mam pewien pomysł dotyczący komentarzy... Wczoraj trochę poszperałem w sieci i niestety nie da się utworzyć panelu który by wyświetlał ostatnio dodane komentarze , więc wpadłem na

anarchista92
11/10/2010
Jakbym wiedział jak smiley. Muszę to ogarnąć wszystko jak będzie trochę wolnego czasu.. W weekend może albo w czwartek... Na aktualizacje zdjęć mam już pomysł może i z komentarzami się uda...

xMICHCIOx
11/10/2010
To chociaż ostatnie komentarze wgraj. Nawet nie wiadomo czy były komentarze czy nie.

anarchista92
11/10/2010
Witamy , witamy smiley

Dakine
11/10/2010
witam wszystkich

anarchista92
10/10/2010
Tak to już jest i ja tego nie zmienię. A zdjęcia w rozmiarze 640x480 wcale wiele nie tracą ja od początku tak robię i jest dobrze.

xMICHCIOx
10/10/2010
A zdjęcia rozmiaru 640x480 za wiele tracą.

xMICHCIOx
10/10/2010
I zamiast PHP Fusion polecam 4images. Bo przesyłanie linków jest co najmniej tandetne skoro miniaturka od zdjęcia się nie tworzy smiley

xMICHCIOx
10/10/2010
To wstawiaj artykuł o tym.

Archiwum
Zapraszam ponownie :)

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie